FCC Gliding 2008

Akcie na letisku v Senici alebo na iných letiskách, vrátane súťaží
Forum rules
Marek
Site Admin
Posts: 396
Joined: 05 May 2006, 17:34
Location: Senica
Contact:

FCC Gliding 2008

Postby Marek » 20 Apr 2008, 09:44

Zaber z webcam dnes rano o 9,40 h

Mara GO :!:

Image

Hugo
Posts: 486
Joined: 24 May 2006, 15:46
Location: Bratislava

Re: FCC Gliding 2008

Postby Hugo » 20 Apr 2008, 20:09

nasa 17ka :)
idu reci ze Mara to tam valcuje :!:

Marek
Site Admin
Posts: 396
Joined: 05 May 2006, 17:34
Location: Senica
Contact:

Re: FCC Gliding 2008

Postby Marek » 20 Apr 2008, 20:26

Hugo wrote:nasa 17ka :)
idu reci ze Mara to tam valcuje :!:


v pociatocnych priebeznych vysledkoch bol prvy. Teraz to uz sice nieje pravda, ale aj tak sa drzi dobre. Vysledky z dnesneho dna este nie su konecne.

Hugo
Posts: 486
Joined: 24 May 2006, 15:46
Location: Bratislava

Re: FCC Gliding 2008

Postby Hugo » 20 Apr 2008, 20:36

OK, takze pred chvilou pribudli vysledky:
http://www.soaringspot.com/fcc_2008/res ... /day1.html

Mara drz sa 8)

Este doplnim ze veduci pretekar Roman Mracek je aktualny majster europy.

Marek
Site Admin
Posts: 396
Joined: 05 May 2006, 17:34
Location: Senica
Contact:

Re: FCC Gliding 2008

Postby Marek » 20 Apr 2008, 20:45

A druhy Miloslav Cink juniorsky vicemajster sveta :wink:

Marián Kováč
Posts: 37
Joined: 13 May 2006, 22:25

Re: FCC Gliding 2008

Postby Marián Kováč » 20 Apr 2008, 21:32

Chalani, som rád, že mi fandíte, ale info o priebežnom poradí bol omyl: komisia mala menší bordel v dokladoch. Napriek tomu aspoň som si užil svojich 5 minút slávy a bolo vcelku príjemné chváliť sa cudzím perím.
Ja osobne nemám veľké ambície. Súperi sú vylietaní, tento rok už majú tisíce km, mnohí z nich sú reprezentanti. Ja som mal doteraz tento rok jediné vymedzené na ose a aby som na závody nedošiel ako úplný buran (iba s desiatimi preskúšaniami), tak som si dopísal aspoň 3 hodiny termiky.
Majte sa.

Hugo
Posts: 486
Joined: 24 May 2006, 15:46
Location: Bratislava

Re: FCC Gliding 2008

Postby Hugo » 20 Apr 2008, 21:43

O to viac ti drzim palce :wink:

Marek
Site Admin
Posts: 396
Joined: 05 May 2006, 17:34
Location: Senica
Contact:

Re: FCC Gliding 2008

Postby Marek » 21 Apr 2008, 18:41


Lukas
Posts: 175
Joined: 25 May 2006, 17:43

Re: FCC Gliding 2008

Postby Lukas » 23 Apr 2008, 14:54

Aj keby Mara nic nevyhral,
nasa 6511 je tam jasna shooting star.
Asi tam nemaju nic krajsieho na fotenie.
Vid.
http://www.plachtenie.sk/gal/gal_06/album/slides/Foto%20016.html
http://www.plachtenie.sk/gal/gal_09/album/slides/Foto%20010.html
http://www.plachtenie.sk/gal/gal_09/album/slides/Foto%20012.html
a dalsie.

Zaujimave, ze Maru samotneho tam nefotia... sak aj on je celkom fotogenicky!

Hugo
Posts: 486
Joined: 24 May 2006, 15:46
Location: Bratislava

Re: FCC Gliding 2008

Postby Hugo » 23 Apr 2008, 16:46

Asi ju dlho nevideli :wink:

Takze vcera outlanding ci jako je to? Kazdopadne 16ty je pohoda...

Thumbs up
Last edited by Hugo on 23 Apr 2008, 20:35, edited 1 time in total.

Marek
Site Admin
Posts: 396
Joined: 05 May 2006, 17:34
Location: Senica
Contact:

Re: FCC Gliding 2008

Postby Marek » 23 Apr 2008, 18:30

Hugo wrote:Asi ju dlho nevydeli :wink:

Takze vcera outlanding ci jako je to? Kazdopadne 16ty je pohoda...

Thumbs up


Ano, ale v poli ich bola vacsina. A z nich to skoro najdalej dotiahol Mara. V celkovom popradi je zo SK zatial najlepsi.

inak komentar k vcerajsku na oficialnom webe:

Včerajší deň bol vo vysokom tempe s problémami, preto sme sa nestihli ozývať. Mali sme relatívne veľa pristáti v poli. V poli sa stal aj nepríjemný incident. Pravdepodobne majitelia pozemku nám inzultovali zahraničného účastníka. Žiadali okamžitú finančnú náhradu a odobrali mu mobil a PDA, ktroý mu vrátili až po opustení poľa. Incident sa riešil dlho do noci na polícii.

Dnes napriek tomu, že jetu slniečko a zima nezačal dobre. Meteorológa nám seklo v krížoch a tak sme bez odbornej predpovede počasia. Teraz sa to rieši. Buď bude do pol hodiny na nohách, alebo nie.
:shock:

Marek
Site Admin
Posts: 396
Joined: 05 May 2006, 17:34
Location: Senica
Contact:

Re: FCC Gliding 2008

Postby Marek » 23 Apr 2008, 18:36

Lukas wrote:Zaujimave, ze Maru samotneho tam nefotia... sak aj on je celkom fotogenicky!


Do profilu si ho cvakli:

http://www.plachtenie.sk/contestant_detail.php?id=49

Hugo
Posts: 486
Joined: 24 May 2006, 15:46
Location: Bratislava

Re: FCC Gliding 2008

Postby Hugo » 23 Apr 2008, 20:40

Vidim, vidim, Marovi sa dari, celkovo 19ty.

:arrow: Do toho

Hugo
Posts: 486
Joined: 24 May 2006, 15:46
Location: Bratislava

Re: FCC Gliding 2008

Postby Hugo » 30 Apr 2008, 14:34

Preteky sa skoncili, Mara ma 28. miesto.

http://www.soaringspot.com/fcc_2008/res ... y-day.html

8)

Marián Kováč
Posts: 37
Joined: 13 May 2006, 22:25

Re: FCC Gliding 2008

Postby Marián Kováč » 01 May 2008, 00:20

Tak som zase doma a rád sa s vami podelím o dojmy zo závodov FCC 2008 v Prievidzi. Počasie vyšlo, podľa názoru viacerých zúčastnených takéto závody boli na Slovensku prvý krát: klubová trieda uletela 2x 500 (samozrejme okrem mňa), kombinovaná dokonca 2x 600. Ak by som mal hodnotiť moje účinkovanie, tak som niekoľkokrát zvíťazil a len jedenkrát prehral: v prvom rade som zvíťazil sám nad sebou, že som sa odhodlal po 10 rokoch znovu absolvovať plachtárske závody a prekonať svoju pohodlnosť. Porazil som aj nejakých súperov, pokoril som počasie, ktoré som preklínal najmä vtedy, keď mi výškomer ukazoval 100 m. Prehral som len zápas so športovou komisiou. Z ôsmych uletených disciplín som mal 3x penalizáciu (jedenkrát dokonca diskvalifikáciu) a tiež som urobil chybu z dôvodu neznalosti športového poriadku, keď som mal mylnú informáciu o spôsobe obletu otočného bodu. Penalizovaný som bol zase pre prekročenie maximálnej výšky a narušenie zakázaných priestorov (aktivované vojenské priestory a TMA Sliač), vo štvrtej disciplíne za opakované prekročenie výšky a narušenie TMA som bol dokonca diskvalifikovaný. Problém bol v mojom (ne)vybavení: bez spoľahlivého navigačného vybavenia sa taktéto závody lietať nedajú. Mal som síce zapisovač (logger, ja som ho nazval bonzák), ktorý ukazuje aktuálnu výšku, kurz a vzdialenosť k otočnému bodu, no momentálnu polohu nie. A v prípade, že trať preletu bola naplánovaná 2 km od zakázaného priestoru, z výšky 2000 m nerozoznáte, či ste už v ňom, aleo ešte nie. A nedokážete odhadnúť ani polohu letovej cesty: v nej je povolená výška 8000 ft, mimo nej 9000 ft, v Poľsku 9500 ft. Logger vás pritom nabonzuje už pri prekročení hranice letovej cesty alebo zakázaného priestoru aj posraných 50 m. Proti týmto chybám mali všetci ostatní PDA-čko, prípadne kvalitnejší logger s veľkým displejom s vyznačenými priestormi. Ja som mohol len s nostalgiou spomínať na zlaté časy barografov a fotoaparátov. A navyše v prípade prekročenia výšky (asi o 200 m ?) a narušenia zakázaného priestoru vám dajú v tom bode pristátie a aj keď doletíte, počítajú len kilometre po miesto prehrešku (tzv. fotolanding).

Samotné lietanie bolo super. Dvakrát nás poslali dokonca do Poľska, cez Vysoké Tatry, točili sme Chopok, Oravskú priehradu, na juhu Šurany. Trate viedli väčšinou ponad Malú a Veľkú Fatru, Tríbeč, raz sme boli v Nízkych Tatrách, dvakrát vo Vysokých Tatrách. Pekné fotozábery sú na webovej stránke z pretekov.

Jedna trojstovka viedla viedla kúsok do Poľska, ponad Vysoké Tatry a Zakopane na otočný bod Tatranska Bukowina. To bolo pekné. Horšia bola druhá päťstovka: prvý otočný bod bol na hraniciach Čiech s Poľskom pri Českom Těšíne, druhý 40 km za Nowym Saczom (kdesi až na úrovni Svidníka). Pri lete ponad Poľsko som si povedal, že už nikdy nebudem nadávať na komunistov, že rozorali medze a spájali kulakov do JRD. V celej oblasti nášho preletu som totiž nevidel jedinú vhodnú plochu na pristátie. Celý vidiek sú vlastne len malé políčka vo veľkosti maximálne polovice futbalového ihriska. A keď bolo sem tam jedno väčšie, tak tam sa pásla krava. Takto „sme leteli“ asi 250 km. „Sme leteli“ je v úvodzovkách preto, lebo vlastne som lietal väčšinou sám. Mal som jediný osu a naozaj som ostatným nestíhal. Na jednom stúpaku a jednom 10 km preskoku som na ostatných stratil 200-300 m výšky, vždy mi teda všetci utiekli. Takže som to s nervami nevydržal a asi 30 km pred druhým otočákom som otočák nechal otočákom a otočil som sa naspäť domov. Uvedomoval som si riziko pristávania v takom teréne. Ďalšia problematická vec bola, že aj v prípade úspešného pristania by ma asi týždeň hľadali s tranďákom. Celá južná oblasť Poľska je jedna veľká kopanica: hustá sieť úzkych cestičiek s malými osadami, keď bol zhluk osád , to bola dedina alebo mesto. Nedokázal som si predstaviť, že by som niekde na týchto kopaniciach kúpil podrobnú automapu a ako by som ešte Rišovi do telefónu vysvetlil, kam má pre mňa vlastne prísť. Ako som už spomenul, asi týždeň by ma hľadali. Aj cesta naspäť nebola úplne v pohode. Kumulov bolo relatívne dosť, ale nedarilo sa mi hľadať stúpaky. Nad Nowym Targom som mal asi 400 m, našťastie som tam našiel malé letisko, takže útechu som mal (s COMP-íkom by som bol za 2 hodiny doma). Uchytával som sa snáď hodinu, samozrejme všetci ma dávno predleteli. Ja aspoň zase dôkladne poznám miestne vychýrené trhovisko. Konečne som sa uchytil (z nuličky až na 5 m/s), okolo Kriváňa nad Liptovskú Maru, Ružomberok a po Veľkej Fatre do Prievidze.
Parádna bola jedna trojstovka po Slovensku: PE -Oravská priehrada – Partizánske – Terchová – PE. Stále po kopcoch, nádherné rady kumulov. Výsledok: 323 km priemernou rýchlosťou s osou 95,2 km/h. Ostatní leteli 115-120 km/h, v kombinovanej triede Petr Krejčiřík s Ventusom dokonca 495 km rýchlosťou 141 km/h.

A ešte moje necenzúrované výsledky (v zátvorke je výsledok po cenzúre):
1. 196 km - 58,7 km/h (doletené)
2. 140 km (nedoletené, pristátie v poli v Ježkovej Vsi – tranďák)
3. 308,2 km – 71,2 km/h (doletené, ale prekročená max. výška, fotolanding 189 km)
4. 322 km – 63,9 km/h (pristátie v PE, ale bez jedného otočáku – prehánka. Pôvodne malo byť 504 km, fotolanding 280,7 km)
5. 323,1 km – 95,2 km/h (doletené)
6. 442,4 km – 64,1 km/h (pristátie v PE, bez 2. OB, pôvodne 502,4 km, fotolanding 252,1 km)
7. 244,3 km – 77,1 km/h (doletené)
8. 210,6 km – 70,2 km/h (doletené, narušený zak. priestor, fotolanding 77,9 km)
Nalietal som spolu 40 hodín, v 6. disciplíne 8 hodín 5 minút.

Niekoľkokrát som bol riadne vytočený za penalizáciu, chcel som s pretekmi praštiť a vrátiť sa domov. Ďalší deň (hlavne ak sa vydaril), ma jed prešiel, potom zase penále, jed a ukľudnenie a tak to pokračovalo až do konca.
A ak ma niekedy uvidíte kupovať PDA, tak už ma nasratie prešlo definitívne a znamená to, že sa chystám na ďalšie závody ...
Mara


Return to “Podujatia a akcie”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests