Ahojte,
dnes sa zacali slovenske majstrovstva v partizanskom, na prvu disciplinu nemali najlepsie pocasie, z klubovky zatial nikto nema vo vysledkoch odletenu celu trat, LB 15ty.
Tu http://www.soaringspot.com/pmsr_2008/ mozte nasmu najvacsiemu pretekarovi drzat palce a tesit sa s nim.
stranka pretekov: http://www.pmsr2008.aeroklub.sk/
Cau
PMSR 2008 Partizánske
Forum rules
Re: PMSR 2008 Partizánske
a aké pekné lietadielko si zohnal
Re: PMSR 2008 Partizánske
A cely tym mechanikov jak na F1 a pan pilot v kabine - pohoda.
BTW nieje to discus (bohuzial) ale cirrus. (nazov fotky)
BTW nieje to discus (bohuzial) ale cirrus. (nazov fotky)
Re: PMSR 2008 Partizánske
Tak mame polcas pretekov a tu je sprava:
- naozaj sa tu preteka, preteky su ozajstne PMSR. 30 vetronov v klubovke je silna konkurencia.
- Prvych 15 v kazdej triede su vyborni piloti. Pekne lietaju, aj v slabom pocasi, v cistom, su schopni odletiet trat, 120km a viac.
- piloti na chvoste, lietajuci "normalne" su tak na nasej urovni
- kto chce byt v poradi lepsi, musi letiet vzdy na doraz, bez ohladu na moznost sadnutia do pola. Ked je slabsie pocasie, sedia aj prvi, idu do toho aj ked je sanca na doletenie 10%. Napriklad odlet na trat 150km, v 800metroch (max.dostup stupakov). S VSO 10.
- ja sa trapim s eroplanom, nenasiel som zatial s Cirrusom spolocnu rec. Snad sa to zlepsi v druhej polovici. Skusenosti pribudaju, vcera som pouzil svahovanie, cerstvo naucene na Fatraglide, ked som od Fackovskeho sedla dosvahoval na letisko do Rudna. S tym Cirrusom to bol nervak. Klze rychlejsie a lepsie ako osa, ale spravanie v stupaku je pre mna problem. Stale treba strazit rychlost.
- pocasie je v Partizanskom slabe, je horuco a dusno a termika je v cistom, s kratkym intervalom. Tu maju vyhodu timovo lietajuci sutaziaci... Nitra zase vedie, je ich tu tusim 8 lietadiel a lietaju spolu, co je v cistom velka vyhoda.
Zvysok po sutazi.
- naozaj sa tu preteka, preteky su ozajstne PMSR. 30 vetronov v klubovke je silna konkurencia.
- Prvych 15 v kazdej triede su vyborni piloti. Pekne lietaju, aj v slabom pocasi, v cistom, su schopni odletiet trat, 120km a viac.
- piloti na chvoste, lietajuci "normalne" su tak na nasej urovni
- kto chce byt v poradi lepsi, musi letiet vzdy na doraz, bez ohladu na moznost sadnutia do pola. Ked je slabsie pocasie, sedia aj prvi, idu do toho aj ked je sanca na doletenie 10%. Napriklad odlet na trat 150km, v 800metroch (max.dostup stupakov). S VSO 10.
- ja sa trapim s eroplanom, nenasiel som zatial s Cirrusom spolocnu rec. Snad sa to zlepsi v druhej polovici. Skusenosti pribudaju, vcera som pouzil svahovanie, cerstvo naucene na Fatraglide, ked som od Fackovskeho sedla dosvahoval na letisko do Rudna. S tym Cirrusom to bol nervak. Klze rychlejsie a lepsie ako osa, ale spravanie v stupaku je pre mna problem. Stale treba strazit rychlost.
- pocasie je v Partizanskom slabe, je horuco a dusno a termika je v cistom, s kratkym intervalom. Tu maju vyhodu timovo lietajuci sutaziaci... Nitra zase vedie, je ich tu tusim 8 lietadiel a lietaju spolu, co je v cistom velka vyhoda.
Zvysok po sutazi.
Re: PMSR 2008 Partizánske
držime palce lukas, .
som zvedavý (a nielen ja) na spravanie sa std. cirrusa, ked budes moct popis to obšírnejšie aby sme mali aspon jeden nazor (objektívne subjektívny) na možnú kúpu pre ak.
som zvedavý (a nielen ja) na spravanie sa std. cirrusa, ked budes moct popis to obšírnejšie aby sme mali aspon jeden nazor (objektívne subjektívny) na možnú kúpu pre ak.
Re: PMSR 2008 Partizánske
Dnes som bol skontrolovat priebeh pretekov a vyzera to tam pekne
Je to dobre zorganizovane, dnes odleteli platnu disciplinu, cize super den, navyse je v PT naozaj pekne letisko.
Je to dobre zorganizovane, dnes odleteli platnu disciplinu, cize super den, navyse je v PT naozaj pekne letisko.
Re: PMSR 2008 Partizánske
V PT sa vždy niečo zomlelo, dúfam, že Lukáš pôjde v Jablonického stopách.
Re: PMSR 2008 Partizánske
ak sa vám náhodou nepáči Lukášové umiestnenie, mám tu pár slov na jeho obranu.
Po včerajšom preškolení na Std. Cirrusa musím uznať, že to má ťažké. Odhliadnuc od strašného vzletu a pristátia (neodpružený podvozok) je ťažké udržať rýchlosť, hlavne v krúžení. Plávajúca výškovka vyžaduje jemnú pilotáž a hlavne prax. Aha, a fungujúce vário je tiež dobrá vec
Takže, milé deti, toto doma neskúšajte. Na závody si zoberte lietadlo, ktoré poznáte.
Po včerajšom preškolení na Std. Cirrusa musím uznať, že to má ťažké. Odhliadnuc od strašného vzletu a pristátia (neodpružený podvozok) je ťažké udržať rýchlosť, hlavne v krúžení. Plávajúca výškovka vyžaduje jemnú pilotáž a hlavne prax. Aha, a fungujúce vário je tiež dobrá vec
Takže, milé deti, toto doma neskúšajte. Na závody si zoberte lietadlo, ktoré poznáte.
Re: PMSR 2008 Partizánske
aj napriek tomu si to chcem vyskúšať.
Lukáš, spomínal si, že to dovlečieš na letisko - ktorý víkend, resp. kedy ?
Lukáš, spomínal si, že to dovlečieš na letisko - ktorý víkend, resp. kedy ?
Re: PMSR 2008 Partizánske
mchabela wrote:aj napriek tomu si to chcem vyskúšať.
Lukáš, spomínal si, že to dovlečieš na letisko - ktorý víkend, resp. kedy ?
Dnes (t.j. sobota) sa preskolili Jirko a Ludo.
Re: PMSR 2008 Partizánske
bohuzial som cez vikend nemohol, bude to na letisku aj 14.-15.6 ? vie mi to niekto povedať? beneovci...
Re: PMSR 2008 Partizánske
Prispevok premiestneny do clenskej sekcie.
Re: PMSR 2008 Partizánske
Zaverecny report:
- s 1008 bodmi som skoncil tusim 29., predposledny, ale som spokojny, ze som to prezil.
- obzvlast na svahoch velkej fatry, pri 4 hodinovm prelete som sa vytrapil a som rad, ze som zivy a zdravy
- pocasie bol premenlive, mali sme jeden naozaj perfektny den, ktory sme leteli na Oravu a na Chopok.
Skusenosti:
- ak vam ide o vysledok, nechodte na preteky s lietadlom, s ktorym ste predtym nikdy neleteli
- nase rekreacne lietanie je na hony vzdialene pretekarskemu, je to iny svet
- ak chcete nazbierat skusenosti, chodte najprv na Makarenka, alebo do Dubnice. Potom Fatraglide, na naozajstne horske lietanie.
- v nasich podmienkach je na preteky VSO10 vyborne lietadlo, lebo ma najnizsi mozny koeficient a dobre vykony v slabsej termike, ktora je u nas casto. Nesmie ale vyzerat ako tie nase. Kvalitny lak, neodrana, zapaskovana, s tesnenim na klapkach, vyskovke a smerovke, navoskovana. Priliehajuca kabina ... a nie ako 17, prava strana na konci....
- pristatie do pola je standart, rozborka a zborka osi je cinnost na 15 min.
- jedny preteky ta vyjdu na 30 tisic a viacej
- nase lietadla sa spravne volaju klzak a to je jedine spravne meno, pre ten sportovy nastroj. Nechaj to klzat.
- ak chces niekam doletiet, musis mat slnko, vietor a mraky v malicku. A ak chces niekde pretekat, tak aj teren.
- vykasli sa na elektroniku a pristroje. Trenuj bez nich. Az niekam doletis bez nich, tak ich potom pouzi na zlepsenie vykonu. Ja som lietal celu sutaz prakticky len s rychlomerom a hrubym variom. Bolo to super.
Zvysok osobne, ak je zaujem.
P.S. Pre starsich pilotov, ktorym tento text moze pripadat jasny, naivny az hlupy:
ano, je to naozaj tak, ze u nas v senici mladi piloti nezazili ani to, co tu je napisane.
- s 1008 bodmi som skoncil tusim 29., predposledny, ale som spokojny, ze som to prezil.
- obzvlast na svahoch velkej fatry, pri 4 hodinovm prelete som sa vytrapil a som rad, ze som zivy a zdravy
- pocasie bol premenlive, mali sme jeden naozaj perfektny den, ktory sme leteli na Oravu a na Chopok.
Skusenosti:
- ak vam ide o vysledok, nechodte na preteky s lietadlom, s ktorym ste predtym nikdy neleteli
- nase rekreacne lietanie je na hony vzdialene pretekarskemu, je to iny svet
- ak chcete nazbierat skusenosti, chodte najprv na Makarenka, alebo do Dubnice. Potom Fatraglide, na naozajstne horske lietanie.
- v nasich podmienkach je na preteky VSO10 vyborne lietadlo, lebo ma najnizsi mozny koeficient a dobre vykony v slabsej termike, ktora je u nas casto. Nesmie ale vyzerat ako tie nase. Kvalitny lak, neodrana, zapaskovana, s tesnenim na klapkach, vyskovke a smerovke, navoskovana. Priliehajuca kabina ... a nie ako 17, prava strana na konci....
- pristatie do pola je standart, rozborka a zborka osi je cinnost na 15 min.
- jedny preteky ta vyjdu na 30 tisic a viacej
- nase lietadla sa spravne volaju klzak a to je jedine spravne meno, pre ten sportovy nastroj. Nechaj to klzat.
- ak chces niekam doletiet, musis mat slnko, vietor a mraky v malicku. A ak chces niekde pretekat, tak aj teren.
- vykasli sa na elektroniku a pristroje. Trenuj bez nich. Az niekam doletis bez nich, tak ich potom pouzi na zlepsenie vykonu. Ja som lietal celu sutaz prakticky len s rychlomerom a hrubym variom. Bolo to super.
Zvysok osobne, ak je zaujem.
P.S. Pre starsich pilotov, ktorym tento text moze pripadat jasny, naivny az hlupy:
ano, je to naozaj tak, ze u nas v senici mladi piloti nezazili ani to, co tu je napisane.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 7 guests